Farmaciile şi antibioticele

Conform legislaţiei în vigoare farmaciile n-ar trebui să elibereze antibiotice fără reţetă. Practic, ele eliberează. Acest lucru depinde de mai mulţi factori: 1. de îmbrăcămintea pe care o ai pe tine; 2.  de starea clinică pe care o ai/o arăţi la ghișeu; 3. de limbajul mieros pe care-l foloseşti cu farmacista; 4. de cunoștințele pe care le ai legate de antibioticul cerut (farmacista te testează pe loc și vede dacă ştii cum se înghite antibioticul, la cate ore, ce dureri ai, daca ai mai luat etc); 5. de puterea de convingere pe care o ai; 6.  calitatea de client fidel al farmaciei (te recunoaște dacă ai mai fost în farmacie, mă refer la farmaciile de cartier).

Mie-mi convine de minune că mai sunt farmacii care eliberează antibiotic fără rețetă. Răcesc de două ori pe an, primăvara şi toamna; medicul meu de familie e la 300 de km și mi-e greu să străbat atâta drum pentru un consult și o rețetă. Sunt răceli normale și știu, din răcelile trecute la care am fost la medic, cam ce tratament să urmez. În primele 2 zile înghit toată gama de prostioare (paracetamoale, fervexuri, nurofene, piromidoane, vitamina C, ceaiuri).  Niciun efect. Apoi trec trei zile pe Amoxiciclină de 500 și mă vindec.

Cam aşa s-a întâmplat şi săptămâna trecută, când am fost bolnav; diferenţa a făcut-o o farmacistă nesimţită de la farmacia HelpNet, aflată la parterul America House, din Victoriei. Nesimţire şi şantaj sau strategie de marketing?!

Intru şi îi cer farmacistei Amoxi de 500. Mă întreabă de reţetă. N-aveam şi încep discursul tipic: medicul de familie e în provincie, am urmat tratamentul clasic pentru răceală cu fervexuri, vitamine,  ceaiuri, îi spun simptomele (şi părerea mea: “probabil e o viroză respiratorie”), o informez că am mai luat Amoxiciclină, când am fost răcit aşa ca acum etc etc. M-a ascultat, a tăcut un moment, m-a privit, după care a spus:

-“Ştiţi, în perioada cât sunteţi răcit trebuie să luaţi multă vitamina C. Tocmai avem o ofertă foarte avantajoasă la vitamina C, costă numai 32,7 lei. Neapărat trebuie să luați și vitamina C!”

Bucuros că îmi dă antibioticul şi nu trebuia să mai merg la altă farmacie, n-am dat prea multă atenție la prețul vitaminei C şi am răspuns: “Ok, iau şi vitamina C”. Ştiam că nu putea costa mai mult ca antibioticul (Amoxiciclina costă în jur de 6 lei). Totuşi… ceva nu-mi suna bine, probabil sintagma “ofertă foarte avantajoasă”. De aceea, cu toată rușinea, am mai întrebat o dată: “care-i preţul vitaminei C, n-am înţeles prea bine..?!”. Mi-a repetat: “32,7 lei, e de la Bayer”!

Mi s-a părut enorm prețul (aproape cât 6 cutii de antibiotic), i-am spus că vreau vitamina C, dar din aia la cutie, românească, aia îmi place. Mi-a spus că ei nu au așa ceva, bla, bla, bla și mi-a reamintit că am nevoie de rețetă pentru antibiotic.

Nemernica mă şantaja:  dacă vrei antibioticul trebuie să cumperi și ceva scump, ceva ce îţi sugerez eu şi care nu prea se vinde. I-am refuzat “oferta foarte avantajoasă” și vroiam să plec. Ca prin minune farmacista și-a  reamintit că mai are o cutie de vitamina C, ieftină, la doar 10,7 lei, pe care, bineînțeles, am cumpărat-o împreună cu antibioticul. Vitamina e bulgărească sau fabricată de bulgari, se numește Upsavit, e efervescentă, cu aromă de portocale şi are un gust de tot rahatul.

9 comentarii

  1. O solutie ar fi sa-ti faci medic de familie in Bucuresti. Sau sa te duci la farmaciile inimii Catena :))

    Apreciază

    1. Da, da, ai dreptate! ia aplica tu aceasta solutie (cu medicul de familie), poate o sa iti urmez exemplul. 😛

      Apreciază

  2. Cu 2 farmacisti in familie, nu pot sa cred ca ai ajuns sa fii pacalit chiar tu si sa fii trimis la ,,Catena inimii,,.

    Apreciază

    1. N-am fost păcălit, am fost constrâns de împrejurări! 🙂

      Apreciază

  3. 🙂 te-a prins, te-a santajat!
    exact asa functioneaza un santaj, indiferent de nivel…

    Apreciază

    1. @Sare’n Ochi: sa fim in ton cu tonomatele, Basescu si Boc sunt vinovati. :))

      Apreciază

      1. cred ca si-a transformat Basescu fabrica de inghetata in fabrica de vitamina C. iar daca Boc facea autostrazile acelea promise, ajungeai la medicul de familie in 2-3 ceasuri…

        Apreciază

  4. tipic romanesc din pacate,intr-o zi frumoasa vom locuii printre cetateni cinstiti si de calitatea,nui asa?

    Apreciază

    1. te referi la Paradis? 😛

      Apreciază

Comentezi? Comentează!!!

