Nelămuriri imobiliare

În ultimii trei ani m-am mutat de două ori cu chirie. Operaţiunea de căutare a unui apartament a durat cam două-trei săptămâni, timp în care am “vizionat” nenumărate apartamente şi am intrat în contact cu o mulţime de agenţi imobiliari. Cu toate acestea, agenţii imobiliari nu mi-au fost de niciun ajutor, din contra, mai mult m-au încurcat şi am pierdut o grămada de timp, stând după fundul lor. Într-un final, după îndelungi căutări, reuşeam să dau de câte un proprietar, adept al închirierii directe, fără intermediari şi fără bătăi de cap. Dar, în urma numeroaselor aventuri tragic-comice pe care le-am avut cu agenţii imobiliari, am constatat următoarele lucruri:

1. O mare parte din ei sunt total neprofesionişti, pe alocuri proşti, n-au nicio treabă cu tot ceea ce ţine de procesul vânzare-închiriere. Nu-s în stare să dea, prin telefon, câteva detalii suplimentare despre un apartament sau,  de cele mai multe ori, nu-s în stare să dea  nicio informaţie, deoarece, surpriză, nici ei nu au văzut apartamentul. Apoi, când mergi la o vizionare de apartament, nu-s în stare să scoată o vorbă despre apartament, tot proprietarul e cel care ţi-l prezintă şi îţi dă toate detaliile.  Nu mai zic de cazurile, penibil-amuzante, când vedeam un apartament de două ori, cu doi agenţi diferiţi, de la două agenţii diferite.

2. Mint mult şi prost. Deşi la telefon îţi spune că are cea mai tare ofertă, cea mai bună, pliată pe cerinţele tale, când vizionai apartamentul…nu ştiai cum să pleci mai repede. Jeg, miros şi mobilă distrusă, asta vedeai. Deci, pierdere de timp.

3. Caracteristică de bază: tupeu nesimţit. De mult ori, când am cerut să văd un apartament, s-a întâmplat să mi se spună: “vin să vi-l arăt, dar trebuie să îmi promiteţi că îl închiriaţi după ce îl vizionăm” sau “vi-l arăt doar dacă-l închiriaţi” sau, cea mai nesimţită fază, “eu vin, dar dacă nu-l închiriaţi, îmi plătiţi taxiul, că eu nu vin degeaba!”

Ca urmare a experienţelor cu ei, m-am gândit şi mă mă tot gândesc, care-i rostul lor şi pentru ce sunt plătiţi, atât de proprietar, cât şi de chiriaş? Chiar nu se justifică, în niciun fel, onorariul. Pentru ce sunt plătiţi? Doar pentru că răspund la telefon şi te însoţesc de la locul de întâlnire stabilit până la apartament?

4 comentarii

  1. Pe mine m-a amenintat un astfel de „agent imobiliar” ca ma in judecata in baza contractului de vizionare pe care il semnasem cat vazusem apartamentul (sigur, ar fi renuntat la acuzatii daca l-as fi inchiriat dar cum eu n-aveam niciun gand, m-a terorizat aproape o zi..)
    Ce se intamplase.. eu si prietenul meu stabilisem sa vizionam separat apartamente si s-a nimerit sa vrem sa vedem amandoi acelasi apartament, bineinteles cu agentii diferite. Din intamplare s-a nimerit ca eu sa fiu programata de agentie la o anumita ora, iar el sa fie programat de cealalta agentie imediat dupa mine (nestiind niciunul dintre noi ca e vorba de acelasi apartament). Cand ne-am intalnit jos in fata blocului evident ca am inceput sa vorbim si i-am recomandat astfel sa vada apartamentul desi nu prea isi facea banii. In acel moment, agentul meu a devenit isteric si a inceput cu amenintarile.. in schimb, agentul lui ne-a oferit pe loc o reducere de 20% din comisionul agentiei 🙂

    Apreciază

  2. ce fericire pe voi, banuiesc! 😀

    Apreciază

  3. Daaa… mare fericire 🙂

    Apreciază

  4. Ăştia-s ca notarii. Fac contracost ceea ce putem şi noi fără să plătim.

    Apreciază

Comentezi? Comentează!!!

