De ce e mai bun PR-ul ca advertisingul

România a cheltuit sume mari pentru promovarea sa ca brand turistic: avem o frunză, avem spoturi pe tv ce s-au difuzat pe nu ştiu câte posturi  în afară, am participat la târguri de turism prin străinătăţi, am organizat Gala lui Bute şi evenimente prin Paris cu Ilie Năstase etc. Cu toate acestea, efectele nu-s grozave (faţă de anul trecut, numărul turiştilor străini a crescut cu 12,6% ) şi nici nu vor fi vreodată, chiar de-ar fi să avem spoturi de promovare premiate pe la Cannes…

De ce?  Pentru că nu avem credibilitate! Noi, cei ce transmitem mesajul despre România, nu suntem credibili. Mai rău, am ales şi instrumentul greşit, comunicăm prin advertising, iar advertising-ul e incredibil, dar în niciun caz credibil. Străinii ştiu prea bine realitatea din România,  o văd zilnic pe străzile lor sau o află din presa lor, de aceea clipurile şi broşurile de promovare cu România îi cam lasă reci.

Şi totuşi, de vreo trei săptămâni, ne-a pus Dumnezeu mâna pe cap şi avem parte de “puţin” PR autentic. Şi gratis, pe deasupra!

Prinţul Charles, moştenitorul tronului Regatului Unit, vorbeşte despre România şi frumuseţile ei într-un documentar dedicat României (Wild Carpathia), TV5 a realizat şi difuzat un documentar despre România şi, mai nou,  avem şi un editorial despre România în Financial Times (Lost in Transylvana).

Englez/francez/european fiind, una e sa îi auzi pe Hagi/Nadia/Ilie Năstase, în spotul de promovare, invitându-te să vizitezi România, alta e s-o facă Prinţul Charles, subtil, vorbindu-ţi despre frumuseţile pe care le-a întâlnit în România, în cadrul unui documentar. Sunt diferenţe de prestigiu, credibilitate, notorietate… între primii şi al doilea. Fie că vorbim de Charles, fie de realizatorii documentarelor, fie de editorialistul de la FT, mesajul, imaginile şi hoinăreala lor pe meleagurile noastre capătă greutate şi au puterea să schimbe percepţii şi reprezentările despre România. Iar pentru noi, mai bine de-atât, nici că se putea!

Anunțuri

Comentezi? Comentează!!!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: