Ghid pentru atei

Pentru toţi cei care la ultimul recensământ s-au declarat atei, liber cugetători, cavaleri Jedi, sau gnostici, dar sărbătoresc Crăciunul, pe care-l consideră sărbătoarea lui Moş Crăciun, a bradului, a crengii de brad, a renilor, a buturugii  etc, am o veste proastă: Crăciunul e un alt nume pentru sărbătorea creştină a Naşterii lui Hristos. Ca să nu vă mai amăgiţi, naşterea lui Hristos = Crăciunul. Fie că vreţi, fie că nu, asta sărbătoriţi. Bineînţeles, dacă veţi sărbători. 🙂

Iar toţi cere-şi fac speranţe lexicalo-deşarte, legându-se de provenienţa şi vechimea  numelui “crăciun”, trebuie să ştie un lucru simplu. Dacă termenul “crăciun” provine, aşa cum zic unii,  din una din următoarele limbi: italiana, română, albaneză, croată, maghiară…brrr…înseamnă că sărbătoarea exista cu mult înainte, a ajuns în aceste teritorii odată cu creştinismul şi a primit un supranume, Crăciunul.  Că de nu,  ar fi de prost gust să susţinem că între secolele I-III, pe teritoriul Imperiului Roman, se vorbeau limbile: italiană, română, croată, maghiară. 😀

2 comentarii

  1. Autodenuntza: eu m-am declarat Jedi, In semna de protest pentru trufia BOR de a ridica o mega-catedrala-mall in vremuri in care biserica ar trebui sa se indrepte catre cei necajiti, nu sa-si lucstruiasca orgoliile ctitoricesti.

    Apreciază

  2. 😀 in ciuda faptului ca mi-e sila de 90% dintre ierarhi…eu am ramas cuminte. 😛

    Apreciază

Comentezi? Comentează!!!

