Pro Democraţia, o glumă civică proastă

Dacă aţi crezut vreodată că Pro Democraţia e interesată de promovarea valorilor democraţiei sau de asigurarea corectitudinii procesului electoral, v-aţi înşelat. Nu, de fapt, Pro Democraţia reprezintă acoperirea perfectă pentru ne-corectitudinea procesului electoral, reprezintă garanţia că poţi măslui alegerile în secţiile de votare fără ca nimeni să aibă curajul să conteste rezultatul, că deh, au fost de faţă voluntarii Pro Democraţia. Cine sunt voluntarii care monitorizează desfăşurarea corespunzătoare a scrutinului electoral în satele şi oraşele patriei? Vă zic eu: membrii de partid din organizaţiile locale, susţinători ai primarilor aflaţi în funcţie sau chiar rudele primarilor şi, într-un număr redus, voluntarii “de drept” ai Pro Democraţia.

Pentru a fi “observator” la alegeri din partea Pro Democraţia ai nevoie de acreditare. Pentru a primi acreditarea trebuie completezi “o cerere” pe care o depui personal,  împreună cu o copie de buletin, la un sediu Pro Democraţia. Teoretic, ar trebui să urmeze o verificare amănunţită a individului care doreşte să “observe”. Practic, nu există nicio verificare, important e să ai un om în interior. Dacă-l ai, poţi obţine oricâte acreditări vrei.

Lucrurile astea le-am trăit şi le-am văzut la alegerile locale din 2008. Lucram pentru cel mai tare şi mai viril “consultant politic” al României, conferenţiar universitar doctor la FSP (SNSPA), prietenul studentelor, mare formator de opinie şi mare manipulator prin sondaje. 😀 Domnul în cauză oferea servicii sexuale de consultanţă politică unui număr mare de primari din Ilfov. Mai exact, împreună cu un grup de studenţi se ocupa de campaniile electorale ale primarilor. Campania electorală era pe sfârşite (cred că era chiar ultima zi de campanie), toată lumea se ocupa de organizarea „corespunzătoare” a scrutinului, trebuia să mai facem un singur lucru: să aducem observatori Pro Democraţia, garanţii corectitudinii.

M-am trezit în mână cu vreo 20 de cereri şi copii de buletine pe care trebuia să le duc la Pro Democraţia pentru a obţine acreditările. Absolut toţi indivizii care aveau cereri erau apropiaţii primarilor sau membri de partid, îi cunoşteam, vorbisem cu ei în campanie, i-am văzut la acţiunile din campanie  etc. N-am zis nimic şi m-am dus la Pro Democraţia. Am contactat “omul din interior”, preşedintele APD Bucureşti, asistent universitar la facultatea păstorită de Cristian Pârvulescu şi cea care-i ţine cursurile conferenţiarului universitar, bineînţeles, când acesta lipseşte. Adică, mai tot timpul. E greu să faci loc în agendă cursurilor când ai un program încărcat: televiziune, consultanţă, baruri, bordeluri.  În maxim trei ore am avut acreditările în mână. Îmi aduc aminte că domnişoara s-a amuzat copios când a văzut cererea unui domn cam tuciuriu din Ştefăneşti. M-a şi apostrofat: “da’ altul n-a găsit primarul ăla?” Vedeţi, e simplu şi uşor! Fiecare are un preţ şi poate fi cumpărat!

Bineînţeles, urmarea supravegherii “corecte” a observatorilor Pro Democraţia s-a văzut. Probabil vă mai amintiţi scandalurile post-electorale din Ştefăneşti şi Vidra, plus bătăile de pe la Buftea şi Tunari din ziua scrutinului…

Un comentariu

  1. Am fost si eu de 2 ori, 2004 si 2008, observator din partea Pro-Democratia in Magurele, respectiv Jilava. Asa m-a dus mintea mea de „cetatzean de pe strada”, ca pot face ceva pentru ca votul din urne sa nu fie ‘deturnat” pentru unii sau altii. Nu stiu daca m-au verificat au ba, dar mi-am facut treaba si am gonit „taxiurile” electorale de la sectia mea. Cand aflu insa, la distantza de ani, ca presedintele organizatiei cu pricina era angajat pe bani in campania unora dintre primari, imi vine sa-mi trag palme.

    Apreciază

Comentezi? Comentează!!!

