Cel ce a fost consul

Citind articolul ăsta din Kamikaze mi-am amintit (cu scârbă) de prima singura întâlnire pe care am avut-o cu unul din cei doi „pupili” ai lui Adrian Năstase în primăvara-vara anului 2008, bineînţeles, în campania electorală. Teoretic, ar fi trebuit să mai am vreo 5 întâlniri cu personajul în cauză, să-l numim “cel ce a fost consul la L.A”, deoarece în 2010 era seminarist şi aveam un seminar cu el la master, însă n-am participat niciodată la seminariile ţinute de el pentru simplu fapt că-mi era greaţă şi ruşine de  ruşinea lui. Probabil, dacă l-aş fi văzut la catedră vorbind despre diplomaţia în comunicare, despre deontologia ziaristică şi alte shit-uri deontologice, n-aş fi rezistat şi l-aş fi întrebat următoarea chestie: “cât de nesimţit poţi fi, omule?  vii în faţa noastră şi să ne vorbeşti de chestiile astea iar tu, în 2008, ai făcut asta şi asta?” Neh, am preferat să merg în sesiunea de restanţe şi am trimis referatul profesorului titular pe mail.

Acum să vă povestesc întâlnirea din 2008 cu personajul. S-a întâmplat în prima săptămână a campaniei electorale de la locale. Mă aflam în barul de lângă SNSPA, nu mai ştiu cum i se spunea, oricum, acum a devenit grădiniţă (sic!), alături de cel mai deştept, frumos “jmecher” şi mare iubitor de studente, profesorul  PM. La masa cu noi se mai aflau cei cinci trepăduşi ai domniei sale, plus domniţa de la Pro Democraţia, v-am vorbit de ea într-un alt articol. Discuţiile noastre erau despre campania electorală, despre acţiunile de campanie pe care le făceam, despre “boii de primari” pentru care lucram şi alte asemenea chestii. Erau discuţii de rutină udate cu bere şi afumate cu tutun. La un moment dat profesorul PM spune:

– “Băieţi, peste câteva minute vine un bun prieten de-al meu, fost consul la L.A, fost consilier al lui Năstase, actualmente mare realizator de emisiuni la TVR, un om deosebit, domnul X. Să fiţi cuviincioşi!” Noi: “Lol!”

Ne-am continuat discuţiile, a venit fost fostul…s-au făcut prezentările, X-ulescu s-a aşezat la masă şi am continuat discuţiile având în mijlocul nostru un fost consul. Aceleaşi discuţii plus subiectul “femei”.

La un moment dat “cel ce a fost consul la L.A” întreabă: “Profesore, cum merg afacerile? Bine, huh? Eşti mulţumit?” Profesorul era, bineînţeles, mulţumit.

“Cel ce a fost consul la L.A” continuă: “Profesore, în PLM, la mine bate vântul prin buzunare, boii ăştia de la tvr dau salarii mici, nu ca la ăia privaţi…Auzi, ia vorbeşte tu cu primarii pe care-i consiliezi, n-ar fi interesaţi să vină la mine-n emisiune (avea o emisiune electorală în campania electorală)? Nu le iau mult, fac şi eu un ban cinstit în campanie. Zi-le şi tu, pentru o apariţie de X minute, nu ştiu, le iau între 500-1000 de euro. Bineînţeles, îi ajut şi le pun întrebări care să-i avantajeze, oricum o să fie bine pentru ei.”

Profesorul a zis că o să-i întrebe pe primari şi ne-am văzut toţi de discuţiile noastre. Nu ştiu dacă s-a materializat propunerea. N-am urmărit nicio emisiune de-a fostului consul. Dar când te gândeşti că era plătit din bani publici şi ar fi vrut să folosească ceva public în interes personal, parca-ţi vine să-i zici câteva “de dulce”. Nu mă mir că l-au mutat ăştia de la Televiziunea Română la TVR 3.

Aşa l-am cunoscut eu pe “cel ce a fost consul la L.A”. Şi aşa mi-a rămas în minte. Uneori mai intru pe blogul său şi mă amuz…zilele trecute vorbea, într-un articol, despre societatea civilă şi despre presa aservită politicului. Mi s-a făcut greaţă.

5 comentarii

  1. Cine e magaru’? Ca nu ma prind.

    Apreciază

    1. un research mai atent si o sa te prinzi. 😀

      Apreciază

    1. 🙂 nu stiu! 😀

      Apreciază

  2. ha ha….stie tot satul, ce nu stie barbatul….scuze, nevasta

    Apreciază

Comentezi? Comentează!!!

